Image Hosted by ImageShack.us

PROGRAM TERKINI JEMPOL

PROGRAM PRS KUALA PILAH


Pada 7hb - 9hb September 2007 lepas, PROSTAR Jempol telah dijemput oleh En. Abdullah ( Penyelaras PROSTAR Kuala Pilah) untuk membantu beliau menjayakan Program PRS PROSTAR Kuala Pilah di Kompleks Rakan Muda Daerah Jempol. Seramai 36 pelajar telah terlibat dengan program tersebut. Diantara sekolah terbabit ialah SMK Dangi, SMK Juasseh, SMK Tanjung Ipoh,SMK Jelai, SMK Sains Tuanku Kursiah, SMK Tuanku Jaafar dan SMK Chen Wen. Budak2nya semuanya elok2 belaka dan baik2 la pulak. Mereka bertuah kerana dapat menyertai Karnival Kecergasan Daerah Jempol anjuran Pejabat Belia Dan Sukan Jempol yang kebetulan berlangsung di situ sekali gus layak menerima T - SHIRT dan kupon cabutan bertuah. So mereka telah dapat membawa balik pelbagai hadiah...untungnyer.....mmmmmm. Di sini bangmir, bang aidil, bangman , Kakngah, abang Ucop dan Akak Induk ingin merakamkan ribuan terima kasih kepada PROSTAR Pilah kerana sudi menjemput kami untuk bantu program tersebut. Sure u all hairankan masa majlis Penutupan Program tersebut kerana terlampau sempoi dan tak skema sangat. Bukan apa kami dah muak berskema2 ni. Lagipun kebetulan Tetamu Kehormat kita adalah En. Kamarulzaman. So diapun memang sempoi orangnya. Itulah kekuatan kami di Jempol. Walaupun dah penat giler sebab uruskan karnival tersebut ( ada yang semalaman tak tido ) tapi masih ada lagi masa ,tenaga dan ceria selalu membantu PRS tersebut . Sebab itu Sukarelawan PROSTAR JEMPOL budak2 nya memang sempoi2 + giler2 kerana itulah kekuatan Team Building kami di JEMPOL ini. Bukan apa kami seronok dan bangga apabila dapat memberikan khidmat kepada masyarakat. So kalau ada program jangan lupa info kami yer.......
.
* Terharu abangmir tengok kekuatan komitmen yang telah diberikan oleh En. Lah, Akak Azni dan Rakan2 Kesihatan ( PROSTAR KUALA PILAH ) yang terlibat dalam menjayakan program PRS tersebut. Tahniah diucapkan kerana berjaya melaksanakan PRS tersebut dengan baiknya.


SENARAI PESERTA PROSTAR JEMPOL UNTUK PEMBARISAN HARI KEBANGSAAN PERINGKAT NS PADA 31 OGOS 2007 DI SEREMBAN.






1.KAMAROZZAMAN BIN ADAM
2.MOHD YUSOF BIN SHAHARI
3.FAZRUL AZRY BIN MOHD ARIF
4.FAHMI HAZIZI BIN ABU ZARIN
5.MOHD FAIZAL BIN MD.DERUS
6.NORHIZAM BIN ZAINUDDIN
7.RAZALI BIN MOHAMAD
8.ROSHAMIZAN BIN MOHD.YUSOF
9.ZAILINIZA BIN ZAINAL ABIDIN
10.SURIANIZAM BIN MOHD TAHAR
11.MOHD ARIF BIN JAAFAR
12.JAMALILAKHIR BIN ABDULLAH
13.MOHD RIZAL BIN SHAARI
14.GHAZALI BIN ANUAR
15.MOHD NORHALIM BIN MOHD JAMIL
16.MUHAMAD ABU UBAIDAH BIN ZULKEFLY
17.MOHD AKMIL RIZAT BIN MOHAMAD
18.NORFAEZAH BT MOHD YUNUS
19.FANITA BT. A.NAFIAH
20.NORSIAH BT. NOH
21.MUZALIFA BT. KAMARUDDIN
22.GUGANESWARY A/P VELLAYAN
23.NORAZRINA
24.SITI AZRENA BT ABU BAKAR
25.MOHD HAIDIL BIN HJ. MOHAMAD ( Dah ada baju)
.
PROGRAM PRS ( PEMBIMBING RAKAN SEBAYA ) PROSTAR JEMPOL SIRI 2 2007




Peserta Sek. Men. Pasoh 2 / Peserta Sek. Men Palong 7
.

Peserta Sek. Men Seri Pepatih / Peserta Sek. Men Lui Barat

Pada 27hb - 29hb Julai 2007 , PROSTAR Jempol telah mengadakan Program PRS PROSTAR siri 2 di Hutan FRIM Pasoh 2 Simpang Pertang. Ini adalah kali ke 2 PROSTAR Jempol telah mengadakan program PRS di tempat ini. Seramai 35 pelajar dan 12 orang FC / Urusetia terlibat. Sekolah Pasoh 2,Seri Pepatih , Palong 7 dan Sekolah Lui Barat telah di pilih untuk menyertai program tersebut. Pemilihan kali ini adalah terdiri daripada semua AJK Kelab Prostar sekolah masing - masing. PRS ke 2 ini amat berbeza kerana semua FC yang menyampaikan slot adalah FC - FC yang baru. Bak kata penyelaras program En. Kamarulzaman Daniel ' nak cari pelapis yang baru dan muda'. Kami PROSTAR Jempol juga bertuah kerana Naib Yang Di Pertua Kelab PROSTAR NS En. Ramli telah sudi bersama2 kami selama 3 hari 2 malam. Banyak ilmu dan tunjuk ajar yang kami perolehi daripada beliau. Setiap sekolah juga akan di beri satu Projek Komuniti PROSTAR untuk di buat di sekolah masing2. Tempoh di beri selama 6 bulan. Selain itu juga peserta dapat mengenali pelbagai jenis tumbuhan khatulistiwa semasa program trekking berilmu bersama FRIM. Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak FRIM Pasoh 2 terutama Abang Mat dan Family kerana memberi layanan istimewa sepanjang progam kami berlangsung. Kepada para peserta terima kasih kerana U ALL BEST !. Jangan lupa klik selalu web ini yer. Nak tengok gambar jangan lupa klik pada ruangan gambar panas PROSTAR okey

2.Sukarelawan PROSTAR JEMPOl Menghadiri Program Jatidiri Kesukarelaan Nasional Peringkat Daerah Jempol 2007
.

.
Sebagai menambah pengalaman dan ilmu kesukarelaan, PROSTAR JEMPOL telah menghantar beberapa orang Junior Sukarelawan PROSTAR Jempol untuk menyertai Program Jatidiri Kesukarelaan Nasional di Kompleks Rakan Muda Daerah Jempol anjuran Pejabat Belia dan Sukan Daerah Jempol NS pada 25hb Mei - 3hb Jun 2007. Program ini berlangsung selama 10 hari telah di isi dengan pelbagai ilmu dan maklumat kesukarelaan. Selain itu juga peserta di tempatkan bersama Program Keluarga Angkat di Port Dickson. Syabas kepada mereka yang menghadiri kursus tersebut. Semoga u all menjadi Sukarelawan yang berkualiti.
* Antara otai Sukarelawan PROSTAR JEMPOL yang terlibat sebagai Fasilitator ialah En. Kamarul Zaman Daniel ( Penyelaras PROSTAR Terbaik NS 07) , En.Amir Zulhairi ,En. Haidil, KakNgah Fanita dan En. Azrul Fahmi.
.

Program PROSTAR Jom Masuk Kampung
. ( Taklimat peserta sebelum memulakan xtvt khidmat masyarakat di kg tersebut )
.
( Program Jom Masuk Kampung di Jeram Serting Ulu 27 - 29hb April 2007 )
.
( Bergambar kenangan bersama para peserta )
.
( Mengedarkan maklumat bergerak kepada para remaja kampung tersebut )
.

( Gotong royong bersama unit sukarelawan Prostar Jempol )