Image Hosted by ImageShack.us

PENGENALAN




SELAMAT DATANG KE LAMAN PROSTAR JEMPOL NS

Salam PROSTAR dari kami di Jempol . Alhamdullilah kerana akhirnya pada Februari 2007 laman web ini telah dapat disiapkan. Sebelum ini ramai rakan - rakan PROSTAR yang selalu mengunjungi laman web lama kami terkeliru kenapalah kami telah bertukar ke sini. Ini kerana semenjak Februari 2007 pihak Blogger telah menukarkan polisinya. Oleh itu kami terpaksa akur dan akhirnya inilah hasilnya. Apapun kami berterima kasih kepada anda semua kerana sentiasa memberi sokongan kepada laman web baru ini pula. Blog ini juga telah memenangi tempat ke dua dalam Pertandingan Bahan Pendidikan Pelajar semasa Konvensyen PROSTAR Negeri Sembilan Tahun 2007.Tak lupa juga pada Penyelaras lama PROSTAR Jempol yang memang aktif dari dulu lagi iaitu Penolong Pegawai Kesihatan Daerah Jempol En. Kamarul Zaman Daniel yang memberi idea atas penubuhan laman web sensasi ini.

Oh ya seperti mana yang di ketahui, PROSTAR Jempol memang terkenal dengan program - program xpdc,panjat gunung,trekking dan aktiviti rekreasi bersama remaja dan belia. Al maklumlah, program - program kami ini sentiasa mendapat sokongan penuh dari Pejabat Kesihatan dan Pejabat Belia dan Sukan Daerah Jempol. Sebab itulah kami rajin menganjurkan program rekreasi yang berkos rendah agar remaja dan belia di felda ini dapat menyertai program - program PROSTAR Jempol malahan bayaran yang di kenakan amat murah sekali. PROSTAR Jempol juga terkenal dengan Barisan Sukarelawan - Sukarelawan PROSTAR yang sentiasa bersedia berkhidmat secara PERCUMA apabila dipanggil .Buat masa ini, banyak Kelab PROSTAR di daerah lain di NS yang sudah memanggil kami untuk membantu menjayakan program - program mereka malahan khidmat kami juga digunakan sehinggalah ke PROSTAR Perak dan Pahang. So kalau ada PROSTAR daerah lain yang berminat menggunakan khidmat kami, jangan lupa call ya.

Image Hosted by ImageShack.us

Sekiranya anda ada sebarang maklumat, cerita,informasi dan sebarang program PROSTAR dari tempat anda yang hendak di hebahkan , hantarlah email kepada saya di alamat kembara_dca@yahoo.com atau 012 3694057 . Insyallah akan saya hebahkan di sini. Tawaran ini juga kami buka kepada semua rakan - rakan PROSTAR di mana anda berada di seluruh Malaysia. Jom Kita Klik PROSTAR Jempol.

.




'




( Bergambar Bersama Peserta PROSTAR KERIAN Perak sebelum Mendaki Gunung Brinchang Cameron Highland. Belakang tu adalah Gunung Brinchang yang kami daki dan di bawah ini pulak, adalah keratan Akhbar Sinar yang memaparkan xpdc kami tempoh hari )
.









Memang best xpdc Cameron Highland anjuran Kelab Prostar Jempol bersama Persatuan Rekreasi dan Persatuan Gerakan Belia Wawasan Batu Kikir. Program yang berlangsung dari 29hb Mei - 2 Jun 2008 itu telah meninggalkan kenangan indah buat peserta. Walaupun bayaran di kenakan sebanyak RM70 tetapi ramai yang menyertainya. Maklumkan PROSTAR Jempol dah biasa buat program tanpa mengharapkan sebarang peruntukkan. Budak - budak ini , pulak memang dah tahu sangat , kalau join program PROSTAR Jempol walaupun di kenakan bayaran tetap best dan tak rugi kalau ikut serta. Lagi pun kami dah banyak buat program tanpa bantuan kewangan daripada mana - mana pihak. Bukan apa kalau selalu sangat bergantung dengan peruntukkan maka tak jalanlah program sesuatu kelab tu.
.
Stail program adalah ' REKREASI ' so santai jer takda ceramah - ceramah. Samalah macam xpdc yang kami buat sebelum ini seperti Xpdc Belumut 1 , Xpdc Dabong Kelantan , Xplorasi Belumut Kluang dan Perkhemahan Gunung Angsi. Apapun banyak aktiviti berfaedah telah diselitkan bagi menyerikan xpdc ini kali ini seperti mendaki Gunung Brinchang , Gotong royong di Masjid Abu Bakar Cameron Highland, mengedarkan risalah Aids dan Hiv di Pekan Tanah Tinggi , Khidmat masyarakat, dan macam - macam lagi. Apapun kesimpulan program ini , kami banyak berjalan kaki. Start hari pertama kami asyik merayau jer. Rasanya hampir 40km lebih kami dah jalan kat Cameron Highland tu.Seperti mana yang kita ketahui Kelab Prostar Jempol sentiasa membuka penyertaan bagi Kelab Prostar lain untuk join sama , Oleh itu Lebih best lagi dengan kehadiran Peserta Prostar KERIAN seramai 10 orang yang bersama - sama menyertai program Prostar Jempol. Sumbangan mereka sangat besar dalam memberi kemudahan pengangkutan mengangkut peserta yang menghadapi kecemasan semasa menuruni Gunung Brinchang dan membawa peralatan gotong royong ke masjid. Saya mewakili pihak Prostar Jempol mengucapkan ribuan terima kesih kepada Prostar Kerian yang banyak membantu kami, lebih - lebih lagi pada Shahrul ketua kontinjen dan pakcik pemandu yang sentiasa bersedia memberikan pertolongan apabila di perlukan. Budak - budak PROSTAR Kerian pula cepat mesra dengan budak - budak Jempol. Harap lepas ini PROSTAR KERIAN jangan lupa ajak kami sertai program anda ok. ( nak tengok gambar2 xpdc sila klik gambar xtvt Kelab Prostar Jempol atau klik kat sini http://prostarjempol.multiply.com/photos)

.

Iklan ini di taja oleh
Pusat Operasi Anugerah Remaja Perdana Rakan Muda Jempol NS